close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

היתרונות של חשבות שכר במיקור חוץ

מערכת שורשיא סיוון, תשעה29/05/2015

האם כדאי לכם לנהל את הנהלת החשבונות במיקור חוץ?

תגיות:
כל עסק מבין חייב להתנהל נכון מבחינת החשבונות וכל עסק שמעסיק עובדים חייב לבצע חשבות שכר. ההתנהלות הנכונה היא חובה על פי חוק ועסק שאינו משלם שכר על פי חוק עלול למצוא עצמו נפגע בעצמו (ולא רק פוגע בעובדים). דרך חשבות שכר במיקור חוץ יכול העסק לא רק להוציא תלושי משכורת שתואמים את החוק אלא גם לקבל תמונה מלאה ומפורטת מה קורה אצלו בעסק והאם יש צורך להחיל שינויים שיכולים להשפיע על הרווחיות.

כל עסק שמעסיק עובד או עובדים יכול לקבוע אם להעסיק עובד שיבצע את חשבות השכר מתוך העסק או שלהשתמש בשירותי מיקור חוץ. בכתבה זו נפרוס את היתרונות של מיקור חוץ בכל הנוגע לשירותי חשבות שכר.

אין צורך בפיקוח
בביצוע חשבות שכר במיקור אין צורך לפקח על העובד ולבחון את מה שהוא עושה ומי שמפקח על חשב השכר מביא איתו מומחיות בראיית חשבון ובהנהלת חשבונות. בבחירת חברה מקצועית לביצוע חשבות השכר אפשר ליהנות מסביבה חשבונאית טובה שמשפיעה בסופו של דבר על העסק. כלומר, חברה אשר מתמחה בתחום הנהלת החשבונות (על כל המשתמע מכך) מבצעת את חשבות השכר בסביבה שבה ניתן להתייעץ עם עוד אנשי מקצוע ולכן בכל מקרה של אי הבנה או שאלה של חשב השכר יש לו למי לפנות, מה שלא אפשרי כשהעסק מעסיק חשב שכר יחיד.

התנהלות של עסק גדול גם בעסק קטן
כל מעסיק חייב להוציא תלוש שכר לעובד ולשלם לו משכורת על פי חוק. עסקים קטנים אשר מעסיקים את העובד הראשון שלהם או מספר מצומצם של עובדים יכולים ליהנות משירותי חשבות שכר במיקור חוץ ולהתנהל כמו עסק גדול. העובדה שהעסק מוציא את הפעילות למיקור חוץ מאפשרת לו לקבל שירות זהה לעסק גדול, גם אם הוא מוגדר כעסק קטן או מעסיק מספר מצומצם של עובדים.

מישהו אחר דואג לתנאים סוציאליים
כל עסק יודע שדאגה לתנאים הסוציאליים של העובד יכולה להיות מעמסה. עסק אשר מבקש להעסיק חשב שכר צריך להביא בחשבון כי עליו לדאוג לכל הזכויות שלו (ממש כמו של כל שאר העובדים). משמעות הדבר היא שעל העסק לדאוג לעובד לימי מחלה וחופשה וכי בימים אלו לא יוכל חשב השכר לבצע את העבודה הנדרשת. מעבר לכך, על העסק יהיה לדאוג כמובן לכל הביטוחים השונים של החשב. במיקור חוץ, מי שדואגת לחשב השכר היא החברה המעסיקה ולכן העסק יקבל שירות בין אם חשב השכר מרגיש בטוב ובין אם הוא בחופשת מחלה. העובדה שהעסק יכול לקבל את שירותי החשבות הטובים ביותר בלי לדאוג.

דברים שרואים משם
היתרון האחרון שלא כולם שמים לב אליו בבחירה לקחת חשבות שכר במיקור חוץ היא הראייה הכללית של העסק מבחוץ. חברה חיצונית שנותנת שירותים לעסק יכולה לשאול שאלות ולהעלות נושאים שלא עולים בתוך העסק וזאת כדי להבין מה קורה בתחומו. עסקים רבים מוצאים כי מיקור חוץ מאפשר להם לחסוך הרבה מאד כסף רק בשל העובדה שמישהו מבחוץ מעלה שאלות והצעות לעסק מתוך רצון להבין מה קורה בו.

מיקור חוץ הוא אינו מושג זר לעסקים והוא מאפשר לכל עסק להתנהל בצורה הטובה ביותר עבורו ולקבל שירותים שלא יכל לקבל בצורה אחרת. היתרונות של מיקור החוץ גדולים כאשר בוחרים חברה מנוסה ומתאימה לשירותים שהעסק צריך.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה